FAQ
WYSYŁKA
W JAKI SPOSÓB MOGĘ OTRZYMAĆ MOJE ZAMÓWIENIE?
Zamówienia wysyłamy za pośrednictwem firm kurierskich DHL, Inpost oraz FedEx, a także poprzez Paczkomaty InPost oraz Pocztę Polską, która działa we współpracy z narodowymi operatorami pocztowymi w poszczególnych krajach.Liczba oraz marka ww. przewoźników do wyboru, zależą od miejsca docelowego przesyłki, a także wyboru magazynu, z którego ma ona zostać wysłana. Ze szczegółową ofertą wysyłki do danego kraju można zapoznać się TUTAJ.
JAKI JEST CZAS REALIZACJI ZAMÓWIENIA?
Realizacja zamówienia obejmuje następujące czynności:Czas realizacji zamówienia uzależniony jest od dostępności danego towaru, wyboru sposobu dostawy oraz momentu otrzymania płatności.
Do spakowania produktów przystępujemy niezwłocznie po rozliczeniu płatności, dlatego należy mieć na uwadze, że im szybciej środki trafią na nasze konto, tym szybciej przesyłka zostanie przekazana przewoźnikowi – a tym samym szybciej trafi pod wskazany adres).
Wówczas to, w przypadku kiedy wszystkie zamówione produkty są dostępne w magazynie, towar wysyłamy w ciągu 24 godzin od momentu złożenia zamówienia. W przypadku zamówień złożonych w weekend lub poniedziałek, towar wysyłamy w ciągu 48 godzin.
CZY MOŻNA SIĘ UMÓWIĆ Z KURIEREM NA KONKRETNĄ GODZINĘ DOSTARCZENIA PRZESYŁKI?
Chcąc skontaktować się z kurierem, należy to zrobić bezpośrednio – dzwoniąc do obsługi klienta danej firmy przewozowej. Bywa, że kurierzy DHL i Inpost, jeśli nie zastaną kogoś w domu, kontaktują się z adresatem telefonicznie. Mogą to zrobić, ale nie muszą. Jeśli zdecydujesz się na dostarczenie zamówienia poprzez Paczkomaty InPost, możesz je odebrać o dowolnej porze dnia.W JAKI SPOSÓB MOGĘ ODEBRAĆ PRZESYŁKĘ, JEŚLI KURIER NIE ZASTANIE MNIE W DOMU?
W takiej sytuacji kurier może (nie musi) skontaktować się telefonicznie z klientem, aby umówić się na odbiór paczki w innym terminie lub innym miejscu. Jeżeli kurier nie jest w stanie dodzwonić się do klienta, wówczas pozostawia informację awizo. Chcąc skontaktować się z kurierem, należy zrobić to bezpośrednio – dzwoniąc do obsługi klienta danej firmy przewozowej.ILE WYNOSI KOSZT PRZESYŁKI?
Koszt wysyłki uzależniony jest od całkowitej kwoty zamówienia, jego łącznej masy oraz magazynu, z którego ma zostać wysłane. Aby poznać dokładny koszt wysyłki do danego kraju, udaj sięTUTAJ.CZY MOŻNA SPRAWDZIĆ ZAWARTOŚĆ PRZESYŁKI PRZED ZAPŁACENIEM KURIEROWI?
Sprawdzić zawartość paczki można jedynie po opłaceniu kwoty pobrania i pokwitowaniu odbioru paczki. W przypadku jakichkolwiek niezgodności co do zawartości przesyłki, kurier sporządza protokół szkody, będący podstawą późniejszej reklamacji.CO ZROBIĆ, JEŚLI MOJA PRZESYŁKA ULEGŁA USZKODZENIU?
W sytuacji, gdy przesyłka nosi znamiona ingerencji innych osób (uszkodzona taśma lub opakowanie), wówczas powinno się odmówić jej przyjęcia. Należy wtedy poinformować nas o takim zdarzeniu, a następną przesyłkę wyślemy najszybciej jak to będzie możliwe.GDZIE DOWIEM SIĘ, KIEDY OTRZYMAM PRZESYŁKĘ?
Termin dostawy w przypadku przedpłat liczony jest od momentu zaksięgowania wpłaty na nasze konto lub odpowiednio po otrzymaniu przez nas od podmiotu obsługującego płatność informacji o realizacji płatności przez Klienta.W przypadku płatności za pobraniem – od dnia potwierdzenia przyjęcia przez nas zamówienia. Informacje o aktualnym statusie zamówienia można sprawdzić po zalogowaniu się na swoje konto, w panelu Klienta.Dodatkowo – w przypadku wysyłki kurierskiej – na adres e-mail podany podczas rejestracji wysyłane są wiadomości z aktualnym statusem zamówienia, numerem śledzenia przesyłki oraz szacowanym (a więc takim, który może ulec zmianie) terminem doręczenia. Aktualny status doręczenia przesyłki można sprawdzać na bieżąco na stronie wybranego przez siebie przewoźnika, wykorzystując w tym celu wspomniany numer śledzenia przesyłki. Lub telefonicznie, kontaktując się z działem obsługi klienta danej firmy przewozowej (wówczas również należy mieć przy sobie numer śledzenia przesyłki).
CZY PRZESYŁKA MOŻE ZOSTAĆ WYSŁANA NA INNY ADRES NIŻ TEN PODANY PRZEZE MNIE PODCZAS REJESTRACJI?
Składając zamówienie system automatycznie wczytuje podane podczas rejestracji dane adresowe, na które zostanie wysłana paczka. Aby otrzymać zamówienie na inny adres, należy podczas składania zamówienia podać nowy adres dostawy.JAKI DOKUMENT OTRZYMAM WRAZ Z MOJĄ PRZESYŁKĄ?
Do każdego wysłanego towaru dołączamy paragon, który stanowi dowód zakupu. Możemy również wystawić fakturę VAT zamiast paragonu fiskalnego. Ponadto do każdej przesyłki dołączamy list z podziękowaniem za dokonanie zakupu w naszym sklepie, w którym znajduje się imię pracownika, który spakował produkty dla Klienta. Wskazując tę osobę można znacznie usprawnić proces wyjaśniający ewentualne sporne kwestie.GDZIE DOWIEM SIĘ, NA JAKIM ETAPIE REALIZACJI ZNAJDUJE SIĘ MOJE ZAMÓWIENIE?
Informacje o aktualnym statusie zamówienia można sprawdzić po zalogowaniu się na swoje konto, w panelu Klienta. Możesz również skontaktować się telefonicznie z naszym działem Obsługi Klienta.CZY PRZESYŁKI PODLEGAJĄ ODPRAWIE CELNEJ?
Przesyłki, które wysyłamy do krajów Uni Europejskiej nie podlegają odprawie celnej. Każda przesyłka, którą wysyłamy do Norwegii, USA lub gdziekolwiek indziej poza granice Unii Europejskiej zawiera niezbędne do odprawy celnej dokumenty. Jej czas różni się w przypadku poszczególnych krajów (w zależności od specyfiki i aktualnych okoliczności funkcjonowania danego urzędu celnego) i może ulec wydłużeniu.W stosunku do towarów zamawianych z państw trzecich (spoza Unii Europejskiej) Klient jako importer towaru ma obowiązek dopełnienia wszystkich formalności celnych w celu odebrania przesyłki. Jak również ma obowiązek sprawdzić czy dany towar jest dopuszczony do sprzedaży w kraju, w którym ma zostać zrealizowana dostawa. Informacje w tym zakresie można uzyskać w lokalnych organach administracji lub w urzędach celnych. W przypadku niedopełnienia powyższego obowiązku nie ponosimy odpowiedzialności za niemożliwość zrealizowania dostawy na rzecz Klienta. Za jakiekolwiek problemy z odprawą celną, wydłużające czas doręczenia przesyłki, również nie ponosimy odpowiedzialności.
Należy też pamiętać, że zamawiając towar do kraju, w przypadku którego odprawa celna jest wymagana, nie ponosimy kosztów jakichkolwiek opłat celnych. Ich uiszczenie jest obowiązkiem klienta.
CO W SYTUACJI, W KTÓREJ MOJA PRZESYŁKA NIE PRZEJDZIE ODPRAWY CELNEJ I ZOSTANIE ZWRÓCONA DO NADAWCY?
Najczęstszymi powodami dla których przesyłka nie zostaje przepuszczona przez urząd celny i odesłana z powrotem do nadawcy są:Jeśli z jakichś przyczyn towar nie zostanie odprawiony i odesłany z powrotem do nas to wówczas należy mieć świadomość, iż zwrot środków dla klienta zostanie pomniejszony o koszty magazynowania towaru na granicy oraz jego wysyłki zwrotnej, które będziemy zmuszeni ponieść. Koszty te wynoszą od 6- do 10-krotności kosztu nadania przesyłki.
CO W SYTUACJI, W KTÓREJ MOJA PRZESYŁKA ZOSTANIE ZAGUBIONA?
Jeśli przesyłka zostanie zagubiona podczas transportu, to wówczas po zgłoszeniu u nas reklamacji, do Klienta zostaje wysłana kolejna przesyłka z tym samym zamówieniem. Niemniej, należy pamiętać, że jeżeli wyślemy ponownie przesyłkę i w między czasie Klient ostatecznie otrzyma zagubioną wcześniej przesyłkę, to wówczas zobowiązany jest od odesłania jej do nas. Koszt takiego odesłania ponosimy my. Istnieje również możliwość, aby Klient zatrzymał zagubioną wcześniej przesyłkę, ale tylko pod warunkiem, jeśli dokona za nią należnej płatności – jako, że ostatecznie wszedł w posiadanie dwóch identycznych przesyłek.PŁATNOŚCI
W JAKI SPOSÓB MOGĘ ZAPŁACIĆ ZA ZAMÓWIENIE?
Do wyboru jest kilka sposobów zapłaty za zakupy:DLACZEGO MOJE ZAMÓWIENIE ZOSTAŁO ANULOWANE?
Dzieje się tak w sytuacji, w której od momentu złożenia zamówienia minęły 3 dni, a my wciąż nie otrzymaliśmy zapłaty za towar i jego wysyłkę – jest to procedura zautomatyzowana, co oznacza, iż nie dokonanie płatności na czas (w ciągu maks. 3 dni) z całą pewnością będzie skutkować anulowaniem zamówienia, a więc czasu na dokonanie płatności nie można w żadnym razie wydłużyć.Innymi powodami wystąpienia ww. sytuacji są: decyzja odmowna wystawcy karty lub banku kupującego brak wystarczających środków na karcie lub koncie kupującego w momencie dokonywania płatności W przypadku wystąpienia któregoś z dwóch ww. zdarzeń, należy kontaktować się bezpośrednio ze swoim bankiem.